Sahne Sanatları Bölümü yapılanması içerinde; Koro, Opera ve Türk Halk Oyunları Anasanat dalları açılmıştır: Müzik türleri hakkında bilinçlenmeyi, kuramsal bilgi ve performans açısından gerekli deneyimleri sağlayabilme, işitme, solfej ve dikte becerisini kazandırabilme, sesini nitelikli biçimde ve estetik değerlerle ilişkili olarak kullanabilme, performansıyla solist ve korist olarak etkinliklerde yer alabilme, Türk halk oyunlarını gelecek kuşaklara aktarabilme bölümün ve ana sanat dallarımızın amaçları arasındadır.
Öğrencilerimiz, seçmeli dersler grubundan aldığı eğitime yönelik dersleri seçebilmenin yanında yine ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden de dersler seçebilmekte, solistlik, koro, opera/ses, Türk halk oyunları eğitimciliği alanlarında uzmanlaşabilirler.
Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi bünyesindeki anasanat dalı eğitimleri programının yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikleri Çerçevesini esas alacak şekilde tanımlanmıştır. Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi bünyesindeki programların tasarımını, öğretim programlarının amaçlarına ve öğrenme çıktılarına uygun olarak yapılmakta Bologna AKTS Bilgi Paketi doluluk oranını yüksek tutulmaya çalışılmaktadır. Programların öğrenme çıktı ve program çıktıları uyumlu hale getirilmekte, seçmeli dersler belirlenirken iç ve dış paydaşların görüşleri alınmaktadır. Ayrıca Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, program tasarım ve onayı için tanımlı süreçlere sahiptir. Belirtilen programların amaçları ve öğrenme çıktıları (kazanımları) oluşturulmuş, TYYÇ ile uyumu belirtilmiş, kamuoyuna ilan edilmiştir. Program yeterlilikleri belirlenirken kurumun misyon vizyonu göz önünde bulundurulmuştur. Birimdeki tüm programların içerikleri ve ders bilgi paketleri varsa ulusal çekirdek programı, varsa ölçütler (örneğin akreditasyon ölçütleri vb.) dikkate alınarak hazırlanmıştır. Kazanımların ifade şekli öngörülen bilişsel, duyuşsal ve döngüsel seviyeyi açıkça belirtmektedir. Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi program çıktılarının gerçekleştiğinin nasıl izleneceğine dair planlama yapılmıştır, özellikle kurumun ortak çıktıların ele alınma yöntem ve süreci ayrıntılı biçimde belirtilmeye çalışılmıştır. Öğrenme çıktılarının ve gerekli öğretim süreçlerinin yapılandırılmasında bölüm bazında ilke ve kurallar bulunmaktadır. Program düzeyinde yeterliliklerin hangi eylemlerle kazandırılabileceği (yeterlilik-ders-öğretim yöntemi matrisleri) belirlenmiştir. Alan farklılıklarına göre yeterliliklerin hangi eğitim türlerinde (örgün, karma, uzaktan) kazandırılabileceği tanımlıdır. Programların tasarımında, programlarının fiziksel ve teknolojik ihtiyaçları dikkate alınmaktadır.
Koro Anasanat Dalı
Opera Anasanat Dalı
Türk Halk Oyunları Anasanat Dalı